MOVIE REVIEWS
SVĚTLO   KAMERA   AKCE?!

WARCRAFT

Království Azeroth a říše Draneor se od sebe nemohou lišit víc. Azeroth je vzkvétající říše lidí, v níž moudře panuje král Llane (Dominic Cooper). Jeho vojsko vedené rytířem Lotharem (Travis Fimmel) a společenství mocných kouzelníků v čele s mágem Medivhem (Ben Foster) důsledně chrání mírumilovnou civilizaci. V Draenoru představuje život permanentní boj mezi znepřátelenými rasami Orků, jež spojí až neporazitelný nepřítel, nákaza, která v jejich zemi postupně ničí vše živé. Jejich vůdce Gul´dan vytvoří s pomocí temné magie portál, kterým můžou Orkové proniknout do jiného světa a ten si osídlit. Shodou okolností se jejich cílem stane právě Azeroth, jehož obyvatelé jsou ochotní bránit svou zemi do posledního muže, ostatně nic jiného jim ani nezbývá. Zdá se, že ničivý střet civilizací nelze zastavit, ti, kdo hledají náhradní řešení, přesto existují.

Film, který umí nadchnout, ale i zklamat. Od filmu jsem očekával něco trošku jiného. Nečekejte žádnou temnou a vážnou atmosféru jako v Pána prstenů. Jedná se o pestrobarevný fantasy film, kterému chybí filmový čas. Děj tak působí lehce matoucím dojmem. Jedné z hlavních postav (Travus Fimmel) nechybí dávky sarkasmu a ironie, který budí pocit lhostejnosti ze života. Některé souboje měli prvky humorného vyhýbání a dělání z protivníka neschopného debila. Naprosto fatální chybou bylo pro mě finální souboj, který mě velmi zklamal. Někomu se to líbí, někomu zase ne. Já se spíše řadím k druhé skupině. Postavy působily občas až kýčovitým dojmem. Zatímco Orkové tu byli skvěle zobrazeni, ne jenom jako bezcitný bestiální potvory, ale jako stvoření s citama jako lidi. Střet dvou ras v epických bojích, které sráželi souboje jeden na jednoho. Uvidíme zda v pokračování setkáme se stejnými chyby, které film sráží dolů. Průměrný příběh a scénář vylepšujou efekty. Jedním slovem je popsat nejde. Společně s kamerou vytvořily krásnou podívanou, na kterou jsme všichni čekali. Ostatně král lidí (Dominic Cooper) byl spíše pohádková postava z Wonderkandu od Disney. Absolutně nezapadl do role a vyčníval až příliš hrdinsky a dokonale. Svojí naivitou připomínal spíše mladého a slabého panovníka. Žádný charismatický panovník...pouze ubohá a nejistý panovník, který pouze doufá. Filmu dodává pohádkový rozměr stejně tak důraz na barevný svět, který je rozdělen na dobro (modrá) a zlo (zelená). Nemůžu popřít, že film má vlastní originální pojetí fantasy příběhu. Sečteno podtrženo je pro mě velice těžké film ohodnotit neboť je velice rozporuplný. Nabídne skvělý animace, efekty, scény ze soubojů (aspoň některé). Co naopak film sráží je pohádkový nádech, stupidní motivy postav a hlavně špatně zahrané role. Filmu nahrává fakt, že fanoušci tento film očekávali už netrpělivě několik let, ale tyhle chyby je neodradí a autorům je lehce odpustí.

hodnocení 70%

Klady

• efekty
  • animace
  • povedené souboje (některé)
  • dynamická kamera

Zápory

• špatní herci
  • nádech pohádky
  • stupidní rozhodnutí některých postav
  • poslední souboj doslova posrali

Fantasy / Dobrodružný / Akční

USA, 2016, 123 min

Režie: Duncan Jones
Scénář: Duncan Jones, Charles Leavitt
Kamera: Simon Duggan
Hudba: Ramin Djawadi

PROMETHEUS

Dva mladí, úspěšní archeologové Elisabeth Shaw (Noomi Rapace) a Charlie Holloway (Logan Marshall-Green) objevili na různých místech Země několik jeskynních piktogramů z dávných civilizací a postupně se jim podařilo rozkrýt, že všechny piktogramy poukazují na jedno jediné místo ve vzdáleném vesmíru. S týmem dalších badatelů se tak na palubě kosmické lodi Prometheus vydávají na cestu, na jejímž konci chtějí nalézt odpovědi na nejzákladnější a nejniternější otázky lidského bytí. Oba však mají poněkud rozdílnou motivaci, proč se expedice účastní. Elisabeth věří, že lidstvo bylo stvořeno vyšší mocí a chce se se stvořiteli setkat a pochopit původ lidské existence, zatímco Holloway se převážně snaží uvést věci na pravou míru. Nikdo z posádky ovšem není připraven na nepředstavitelnou hrůzu, která na ně čeká a netuší, že právě oni budou muset svést děsivý boj o záchranu budoucnosti lidské rasy.

Film režiséra Ridley Scotta, který je prequel ke filmu Vetřelec. Film z roku 2012 vysvětluje původ lidstva a vetřelců. Krásné prostředí temné nehostinné planety vás nenechá v klidu. Prometheus je vlastně takový survival horor ve vesmíru, kde se opět setkáváme s našimi známými vetřelci. Ve filmu uvidíte ukázkou toho, že ne jenom lidé jsou takový debilové, ale i jiné rasy. Holt za blbost se platí. Máme tu skupinu zvědavců, kteří vám budou předhazovat svoje ego. Během filmů vás bude občas iritovat jak hloupě se občas postavy zachovali. První polovina je taková sci-fi klasika. Nacházíme se na podivné planetě, hurá jde se zkoumat. Potom se to zvrtne v boj o přežití a na konci v hrdinský čin v sebeobětování. Filmu sice nemá v sobě humor, ale obličej Weylanda vypadá jako slušný pokus o vtip. Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o křížence vetřelce s pomerančem :'D. Zvláštní roli tu má charismatický herec Michael Fassbender. Michael hraje v roli androida jménem David. Pouhá krátká chvíle mi stačila abych si nemohl všimnout jeho pohrdání lidmi. Sečteno podtrženo pokud hledáte film s dobrými hereckými výkony a propracovaným scénářem jste tu špatně. Film má dobrou atmosféru, prostředí, kameru i akční tempo. Subjektivně na mě působil rozpačitým dojmem. Nikdy jsem neviděl žádný film s vetřelcem, ale po tomhle filmu jsem se do něj pustil...

hodnocení 76%

Sci-Fi / Dobrodružný / Mysteriózní

USA / Velká Británie, 2012, 119 min

THE CONJURING

Hrůzostrašný případ z domu v Amityville nebyl první - ještě dříve došlo k záhadným děsivým událostem v Harrisville. Film "V zajetí démonů", natočený podle skutečných událostí, vypráví hrůzný příběh světově proslulých vyšetřovatelů paranormálních jevů Eda a Lorraine Warrenových, kteří byli pozváni na odlehlou farmu, aby pomohli rodině terorizované temnými silami. V nejhrůzostrašnějším případu svého života jsou Warrenovi nuceni utkat se s mocnou démonickou bytostí.

The Conjuring je žánrové jeden z nejčistších a nejlepších hovorů za poslední doby. Pokud jste viděli The Insidious tak vězte, že The Conjuring je úplně někde jinde zajímavá exkurze do 70.let s bravurně vykonstruovaným prostředím. Perfektní kamera, která nabudí temnou atmosféru, ale zachovává si klidné instinktivní lekačky. Wan vsadil na pomalé budování na pomalé budování napětí, které vám postupně odrovnají nervy a rozproudí krev v těle. Hvězdný duo Vera Farmiga a Patrick Wilson podali úžasný herecký výkon. Nedokážu si představit lepší duo. Tenhle film je parádní démonická jízda jak má být. Zatím nejlepší hovor, který jsem viděl. Conjuring si za zaslouží uznání žánru hororu. I od těch co se na horory nedívají, jako já.

hodnocení 94%

Horor

USA, 2013, 112 min

THE REVENANT

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu.

Velkoprodukční film od režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárrita. Nehostinné prostředí, čistá příroda a dechberoucí scény filmu. Za kamerou stál Emanuel Lubezki, jeden z nejlepších kameramanů současnosti. První scéna kde skupinu lovců kožešiny napadnou domorodí indiáni, je natočena téměř bez střihu. Nejlepší část je začátek a konec. Jinak celý film se budete koukat na Dicapriův boj o přežití, který vás po chvíli bude nudit. Opravdu skvělý kameramanský počin. Připomenout musím i efekty, protože by byla chyba je opomenout. Až ve filmu uvidíte medvídka Pua jak trhá Lea na koušíčky, zeptejte se potom sami sebe jestli je to skutečný či ne. Ano jasně, že mladá generace si to hned uvědomí, poněvadž jsme všichni zvyklý, že Hollywood nám cpe efekty do každého filmu. Ale ani divoká krajina, kamera nebo efekty nemůžou vynahradit hutnější příběh filmu, který film velmi postrádal. Celý příběh je založený na prachsprosté pomstě a nic jiného. Pro mě to bylo docela zklamání a věřím, že kdyby film měl nějaký hlubší smysl, určitě by to film posunul o kousek dále. Superhvězdný film s Dicapriem a Hardym. Oba podali fantastický herecký výkon, i když Lea mám rád, myslím si, že po herecké stránce více vynikl Hardy. Zkrátka řečeno, více zapadl do role a už od pohledu si uvědomíte, že je to záporák. Zatímco celý film se bude Leo kopat ze svého hrobu, házet podivné grimasy nebo probíjet se pres s*ačkama přírody. Tom si bude hezky sedět v teplíčku sedět u ohně. A čekat na Beara Gryllse v podání Leonarda Dicapria než se k němu dostane aby mu nakopal zadek. Přesně o tomhle celý film je.

hodnocení 80%

Dobrodružný / Drama / Western

USA, 2015, 156 min

HITMAN: AGENT 47

Další film nabitý akcí. Kromě akce vás nezaujme ničím. Možná jeho herní předloze Hitmana, nájemného zabijáka. Výběr herců musel dělat naprostý tupec jinak si nedovedu představit proč za charismatického zabijáka dosadili 20-letého mladíka s tváří jak z porno časopisu. A to nemluvím ani o hlavní ženské postavě. Ani střihač neukázal sebemenší snahu. Místy byli scény chaotické , řekněme až nelogické. Jediný co bych ocenil je dynamická kamera během akce s dobře vybranou hudbou. Pro mě slabší film, který by si zasloužil lepší remake.

hodnocení 45%

Akční / Krimi / Thriller

USA / Německo, 2015, 96 min

Agent 47 (Rupert Friend) není obyčejný člověk, představuje vyvrcholení desetiletí trvajícího tajného genetického výzkumu. Stojí na konci vývojové řady, jeho existence navazuje na čtyřicet šest předchozích klonovaných agentů obdařených neuvěřitelnou silou, rychlostí, vytrvalostí a inteligencí. Agent 47 je elitním a dokonalým zabijákem, který byl pomocí genetických experimentů vyšlechtěn jako dokonalý vražedný stroj. Jeho nadcházejícím cílem je korporace, která má v úmyslu zmocnit se vytvořeného genu a pomocí něj vytvořit armádu zabijáků, jejichž schopnosti předčí dokonce i vlastnosti agenta 47. Uspěje? ...

DEADPOOL

Tento film je vše co jsem očekával od Strážců Galaxie, ale nikdy jsem se nedočkal. Nesmrtelný hrdina, který jako z mála (ještě Spiderman) ví, že je v komiksu a mluví se čtenářem. Díky bohu, že tohle přenesli i do filmové podoby, protože ve Spidermanovi na to "zapomněli". Deadpool (Ryan Reynolds) je svižný, drzý a hlavně jeho hlášky vás doslova odrovnají. Nepočítejte s humorem na intelektuální úrovni, jedná se o klasický hrubý pubertalní humor s narážky na různá témata (sex ;)). Film je nadupaný skvělou akcí, která vás nenechá usnout ani kdybyste chtěli. Rád bych hrdinu v červeném obleku viděl i v některých dalších X-menovských filmů. Anti-sexappealový hrdina, který vás doslova nakopne svým charismem. Ve filmu uslyšíte stovky narážek na Wolverina, X-meny, některé vtipy nemusíte ani pochopit pokud nejste zrovna znalec v komiksech. Chce to aspoň základní přehled. Pokud vás do té doby komiksy nebavili, věřte mi, že teď bude.
Co na závěr?! Timu Millerovi se podařilo vytvořit jednu z nejlepších komiksových filmů vůbec. Vytvořil prachsprostou, love story s nabitými hláškami, plná drsné akce plná krve a mrtvol s prostřelenou hlavou nebo useknutými končetinami, která si s nikým nebere servítky. Napaří vám skvělé ztvárnění a úžasně převyprávěný příběh s excelentně zvládnutou režií a kamerou.

hodnocení 100%

Akční / Dobrodružný / Komedie / Sci-Fi

USA / Kanada, 2016, 108 min

jOBS

2.3.2016 20:54

Dojemný film zachycující život Steva Jobse otce a zakladatele firmy Apple. Pochopíte, že to byl člověk velmi pokrokový. Jeho názory mnoho lidí odmítali, protože je nechápali nebo byly až příliš revoluční.
Ashton Kutcher podal vynikající herecký výkon a skvěle vystihl Jobsovu inspirující osobnost. Film má příjemnou atmosféru. Příběh je z období vzniku Apple a následný Jobsův návrat. Po celou dobu filmu jsem si říkal, že Steve Jobs žil ve špatné době. Byl to zkrátka revolucionář...

hodnocení 95%

Životopisný / Drama

USA, 2013, 128 min

AREA 51

28.12.2015 22:12

Oblast 51 je udělaná přímo pro Hollywood. Thriller, horor a další konspirace. Příběh vypráví o bandu kamarádů co se rozhodnou vniknout do Oblasti 51 aby odhalili co se tu skrývá. Autoři chtěli filmu přidat jakýsi prvek amatérismu, který by vás lépe vtáhl do děje. Místo toho vypustili naprostou slátaninu na kterou se téměř nedá dívat. Z kamery vás po chvíli chytne migréna nebo v lepším případě se naštvete a vypnete to. Zprvu dobrý námět na horor ze kterýho se spíše vyklubal žurnalistický amatérismus bandu kamarádů co se honí za konspiracemi. Opravdu plýtvání časem, škoda.

hodnocení 30%

horor, thriller

THE LAST WITCH HUNTER

28.12.2015 22:08

Akční-fantasy drsňárna v hlavní roli Vin Diesel. Vin podal dobrý herecký výkon a se svým charismaticky hlubokým hlasem dodal své roli pravého zabijáka čarodějnic. Kromě hereckého výkonu mě ve filmu nadchly pouze bojové scény a efekty. Zmateně budete koumat kdo je vlastně hlavní zaporák. Oba stejně rychle zemřou, takže zážitek z pořádný bitky(akce) rychle vyprchá. Film mi přišel zbytečně krátký. Snad se dočkáme dalšího dílu, ktery snad nebude mít uspěhaný scénář jako tento. Film vás pobaví, ale říct, že by vás něčím obohatill se říci asi nedá...

hodnocení 78%

rok 2015

akční, fantasy

ENDER'S GAME

23.12.2015 23:13

Zajímavej příběh filmu, který byl poměrně dobře zpracován podle knižní předlohy. Film je napínavý a je spíše určen pro mladší generaci. Ovšem děj se až moc opakuje, kamkoli hlavní postava přijde musí dokazovat, že stojí za to. Děj je absurdní. Armáda dětí se učí na simulacích jak zachránit Zemi před invazí mimozemské rasy jménem Termiťané. Autoři si na úkor děje pohráli s efekty a prostředím, které dstane každého fanouška sci-fi filmů. Na závěr říci, že film ačkoli se zdá může být jako nudná sci-fi slátanina je pro mě jeden z dalších sci-fi filmů na kterej se rád někdy podívám znovu.

hodnocení 85%

scifi/2013

THE MARTIAN

22.12.2015 21:40

The Martian - Robin Crusoe 21.století

Na doporučení mnoho lidí, jsem se rozhodl 22.12.2015 kouknout se na sci-fi film The Martian. Upozorňuju předem, že odmítám používat český název Marťan. Hnus. Rok 2015 se ponese jako jeden z nejlepších sci-fi roků. Vyjmenovat můžeme Interstellar, Tha Martian nebo Star Wars běžící nyní v kinech. Viděl jsem první dva filmy. Interstellar mě zaujal především svým příběhem. Bohužel zpracování příběhů bylo horší než jsem očekával. Hlavní postava byla nezajímavá a její odhodlání se projevilo až v druhé polovině filmu. Ani dobře promyšlený scénář vás nedokázal vtáhnout do děje jako The Martian, který vás naprosto pohltil, že nakonci filmu jste počítali každou sekundu momentu záchrany. Polevení přišlo ihned poté. Tato důležitá část Interstellaru naprpsto chyběla. Dá se říci, že film mě občas nudil. Což je bohužel velké zklámání. Scény byly mnohdy zbytečně dlouhé a kazili zážitek z filmu. The Martian nabídne skvělou vyváženost mezi akcí a mluvením. Postava ačkoli se nacházela ve velmi špatné situaci po celou dobu děje neztrácela smysl pro humor. Její ironie vám dávala jistou útěchu, že vše se spraví. Tvůrci filmu vystihli dvě základní důležité vlastnosti člověka v sci-fi filmu. Lidská vynalézavost a vůli se nikdy nevzdávat. Přesně tyto vlastnosti člověka ženou stále kupředu. Za mě Ridley Scott udělal kvalitní sci-fi film, který určitě každého fandu i nefandu sci-fi filmů nadchne.

hodnocení: 90%

sci-fi/2015